Zasady ochrony prywatności klientów biznesowych

     

    Canon – informacja o ochronie prywatności

    W tej informacji o ochronie prywatności wyjaśniamy, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe zbierane od naszych klientów i potencjalnych klientów, którzy korzystają z usług firmy Canon, uczestniczą w naszych wydarzeniach lub goszczą w naszych obiektach, subskrybują nasze biuletyny albo korzystają z naszych witryn internetowych, aplikacji, platform i usług objętych postanowieniami zawartymi w tej informacji (nasze „usługi”).

    Firma Canon jest administratorem danych osobowych użytkowników, tzn. podmiotem, który określa „cele i środki” przetwarzania danych osobowych użytkowników lub, inaczej mówiąc, zakres zastosowań i sposób przetwarzania danych osobowych przez firmę Canon. Więcej informacji na temat firmy Canon podaje „Definicja firmy Canon”, która znajduje się na dole tej informacji o ochronie prywatności.

    Spis treści

    1. 1. Zakres obowiązywania informacji o ochronie prywatności
    2. 2. Gromadzone przez nas informacje i zakres ich wykorzystania
      1. 2.1. Udostępnianie kont internetowych
      2. 2.2. Udzielanie odpowiedzi na zapytania klientów
      3. 2.3. Zarządzanie wydarzeniami
      4. 2.4. Wiedza o aktywności użytkowników
      5. 2.5. Realizacja zamówień
      6. 2.6 Poszukiwanie nowych klientów
      7. 2.7. Wysyłanie ankiet i wykorzystywanie wyników do poprawy naszych produktów i usług
      8. 2.8. Informacje dotyczące zakupów
      9. 2.9. Informacje dotyczące płatności
      10. 2.10. Pliki cookie i inne technologie
      11. 2.11. Wymagania prawne i regulacyjne oraz inne cele biznesowe
    3. 3. Podstawa prawna wykorzystywania danych osobowych
      1. 3.1. Nasz prawnie uzasadniony interes
    4. 4. Sposób udostępniania przez nas danych użytkowników
      1. 4.1. W obrębie firmy Canon
      2. 4.2. Poza firmę Canon, naszym partnerom i stronom trzecim
    5. 5. Sposób ochrony danych użytkowników
    6. 6. Komunikacja marketingowa
    7. 7. Sposób egzekwowania praw przez użytkowników
    8. 8. Przechowywanie danych użytkowników
    9. 9. Zobowiązania użytkowników
    10. 10. Zmiany w informacji o ochronie prywatności
    11. 11. Kontakt z firmą Canon

    1. Zakres obowiązywania informacji o ochronie prywatności 

    Niniejsza informacja o ochronie prywatności ma zastosowanie do następujących usług:

    • Wypełnienie formularza w jednej z naszych aplikacji lub witryn internetowych.
    • Kontakt z nami za pomocą funkcji oddzwaniania lub czatu online.
    • Zakup lub zasięgnięcie informacji na temat produktów lub usług firmy Canon, zarówno w trybie online, jak i offline.
    • Uczestnictwo w badaniach, np. ankiecie.
    • Korzystanie z jednego z naszych portali usługowych.
    • Uczestnictwo w jednym z naszych wydarzeń lub aktywność przy naszym stoisku podczas wydarzenia.
    • Przyjmowanie zapytań, na przykład o naprawę lub modernizację oferowanej przez nas usługi lub produktu oraz wypełnianie naszych zobowiązań wobec użytkowników.
    • Nasze działania marketingowe w zakresie towarów i usług, które naszym zdaniem mogą być interesujące dla użytkownika lub jego firmy.

      Przejdź do góry strzałka w górę

    2. Gromadzone przez nas informacje i zakres ich wykorzystania 

    Gromadzimy dane osobowe w następujących okolicznościach:

    • Gdy użytkownik wyrazi zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami lub usługami: zbierzemy dane kontaktowe jego firmy. Na przykład, jeśli użytkownik skontaktuje się z nami przez Internet, podejdzie do naszego stoiska podczas wydarzenia lub zadzwoni do nas w sprawie potencjalnej usługi lub produktu, zanotujemy jego dane, abyśmy mogli odpowiedzieć na jego zapytania, a także zaoferować inne produkty i usługi, które mogą zainteresować jego firmę.
    • Po zarejestrowaniu się do oferowanej przez nas usługi: użytkownik zostanie poproszony o podanie pewnych danych osobowych, które są niezbędne do utworzenia konta na portalu usługi i zaoferowania naszych usług. Niektóre z tych pól są oznaczone jako obowiązkowe. Niepodanie informacji oznaczonych jako obowiązkowe może uniemożliwić nam świadczenie wszystkich lub części usług.
    • W przypadku korzystania z naszych usług: możemy gromadzić i przetwarzać dane osobowe dotyczące korzystania przez użytkownika z takich usług, aby ulepszyć sposób obsługi i wypełnić nasze zobowiązania wobec użytkownika.
    • Podczas badania rynku i poszukiwania potencjalnych nabywców: aby upewnić się, że docieramy do odpowiednich odbiorców biznesowych, możemy w dowolnym momencie kupować listy marketingowe i inne bazy danych zawierające dane kontaktowe. Mogą one zawierać imię i nazwisko użytkownika oraz jego służbowy adres e-mail i numer telefonu. Jednak nie kupujemy list marketingowych zawierających prywatne dane kontaktowe użytkowników.
    • Aby poprawić obsługę i ogólną jakość naszych usług: znajomość podstawowych danych osobowych użytkownika pozwala nam spersonalizować komunikację z nim. Na przykład zbieramy informacje dotyczące jego funkcji, aby realizować działania marketingowe, który są adekwatne do funkcji sprawowanej przez użytkownika w firmie.

    Poniżej omówimy bardziej szczegółowo sposób wykorzystywania informacje zbieranych w tych okolicznościach.

    2.1. Udostępnianie kont internetowych 

    Są to dane osobowe, które użytkownik podaje nam podczas zakładania konta internetowego (np. na naszych portalach usługowych) i które identyfikują go osobiście, a nie jego firmę, np. imię i nazwisko, stanowisko w firmie, służbowy adres e-mail lub numer telefonu. Informacji tych potrzebujemy z wielu powodów:

    • W celu weryfikacji tożsamości użytkowników oraz wsparcia ich identyfikacji: na przykład adres e-mail może funkcjonować jako nazwa użytkownika do logowania na konto internetowe i uzyskiwania dostępu do usług Canon.
    • W celu wysyłania ważnych komunikatów: na przykład możemy poprosić użytkownika o podanie adresu e-mail, abyśmy mogli wysyłać potwierdzenia zamówień lub aktualizacje usług. Będziemy także wysyłać komunikaty na temat zakupów lub zmian naszych warunków i zasad.

    2.2. Udzielanie odpowiedzi na zapytania klientów 

    Dane osobowe użytkownika będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania oraz wsparcia identyfikacji użytkowników. Na przykład dane kontaktowe użytkownika będą gromadzone, gdy prześle on formularz z prośbą o kontakt zwrotny lub skorzysta z naszych funkcji czatu dla klientów. Mogą być one wykorzystywane w przyszłości jako identyfikator. Za każdym razem, gdy użytkownik wypełnia formularz na naszej stronie internetowej lub w aplikacji, możemy zachować odpowiednie dane dotyczące tożsamości, abyśmy mogli prześledzić historię zapytania i skuteczniej je obsłużyć.

    2.3. Zarządzanie wydarzeniami 

    Gromadzimy dane użytkownika, aby zarejestrować jego uczestnictwo w wydarzeniu, seminarium internetowym czy seminarium, którym wyraził zainteresowanie, obsłużyć jego płatność za uczestnictwo w wydarzeniu (w stosownym przypadku) oraz dostarczyć mu odpowiednie materiały na to wydarzenie:

    na przykład – w zależności od rodzaju wydarzenia – zbieramy takie dane, jak imię i nazwisko, numer telefonu (prosimy podawać tylko numer telefonu służbowego), dane kontaktowe w nagłych wypadkach (jeśli jest to absolutnie konieczne), wymagania żywieniowe i wszelkie inne informacje niezbędne do zapewnienia użytkownikowi odpowiedniego komfortu.

    2.4. Wiedza o aktywności użytkowników 

    2.4.1. Zachowania dotyczące przeglądania stron internetowych, dane urządzenia i interakcje 

    Czasami rejestrujemy szczegóły działań użytkownika (na przykład wielokrotne odwiedziny witryn, interakcje, słowa kluczowe, produkcja treści online) podczas korzystania z naszych usług, dzięki czemu możemy sukcesywnie tworzyć „obraz” klienta. Obejmuje to także informacje na temat wykorzystywanych przez użytkownika urządzeń i metod do interakcji z usługami i zawartością.

    Możemy łączyć dane dotyczące zachowań (jak przeglądanie stron internetowych) ze szczegółowymi danymi osobowymi użytkownika, ale nie przechowujemy żadnych szczegółowych danych osobowych związanych z polami, które nie zostały wypełnione w trakcie procesu rejestracji. Kiedy wykorzystywanie informacji, które identyfikują użytkownika osobiście, nie będzie konieczne do osiągnięcia celów określonych w tej sekcji, będziemy przetwarzać wyłącznie informacje behawioralne w formie zbiorczej.

    Zapisujemy dane systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej użytkownika, gdy odwiedza on witrynę internetową firmy Canon lub korzysta z usług, w tym informacje, które są automatycznie zapisywane, gdy użytkownik korzysta z usług (np. wymagane informacje, znacznik czasu, adres IP oraz, jeśli jest to niezbędne, różne identyfikatory infrastruktury sieciowej i serwerów).

    Będziemy przetwarzać informacje na temat zachowań użytkownika, jego urządzeń i interakcji w celu:

    • Dostarczania, oferowania, chronienia i doskonalenia produktów oraz usług firmy, a także opracowywania nowych produktów i usług:
      • na przykład informacje na temat sposobu przeglądania witryn internetowych lub wyszukiwania produktów mogą zostać użyte do analizy danych i badań, do zapewnienia lepszych rozwiązań dla użytkowników, dostarczenia bardziej trafnych wyników wyszukiwania lub do uporządkowania sposobu prezentacji informacji w usługach.
      • Gdy użytkownik zainstaluje aplikację mobilną firmy Canon, do firmy Canon zostanie wysłany – wraz z danymi urządzenia użytkownika – unikatowy numer aplikacji, co ułatwi firmie Canon zapewnienie odpowiedniego działania aplikacji i odpowiedniego poziomu usług oraz pozwoli oferować automatyczne aktualizacje.
    • Poprawy poziomu satysfakcji użytkowników i ogólnej jakości naszych usług:
      • Aktywność użytkownika, w tym odwiedzane strony internetowe lub rzeczy, które przegląda, informuje nas o tym, co jest dla niego ważne i najciekawsze w naszych usługach, dzięki czemu możemy dostosować sposób obsługi i wyświetlać spersonalizowane treści.
      • Identyfikatory urządzeń i platform informują nas, za pomocą jakiego urządzenia użytkownik uzyskuje dostęp do usług, co pozwala nam dopasować usługi do specyfiki urządzenia i zoptymalizować je pod tym kątem oraz poprawić ogólny poziom satysfakcji użytkownika (np. dostarczanie bardziej istotnych informacji oraz reklam na urządzeniu lub w przeglądarce, z których korzysta użytkownik).
      • Przechowywanie danych lokalnie w urządzeniu użytkownika umożliwia nam poprawienie wydajności witryny internetowej czy ładowania zawartości, nawet jeśli użytkownik korzysta z trybu offline.
    • Z zastrzeżeniem wymogów obowiązującego prawa – w celu dostarczania komunikatów marketingowych, na przykład bardziej odpowiednich treści i ofert oraz najnowszych wiadomości o produktach i wydarzeniach, które naszym zdaniem mogą zainteresować użytkownika i jego firmę:
      • na przykład użytkownik może skorzystać z łącza do samouczka zawartego w marketingowej wiadomości e-mail lub obserwować firmę Canon w serwisach społecznościowych Facebook i Twitter.
      • Znajomość sposobów i miejsc, w których użytkownik ma kontakt z firmą Canon, oznacza, że możemy przekazywać mu lepiej dopasowane do jego potrzeb i bardziej pomocne informacje za pośrednictwem preferowanych przez niego kanałów komunikacji.
    • W celu ochrony naszych użytkowników i firmy Canon:
      • Możemy monitorować niecodzienne lub podejrzane działania w ramach usług Canon, takie jak aktywność zautomatyzowanych mechanizmów przechwytywania danych, aby móc się szybko nimi zająć i poinformować użytkownika o czynnościach stanowiących potencjalne oszustwo, które mają wpływ na jego konto.
      • Możemy także używać danych osobowych użytkownika w ramach audytu wewnętrznego w celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi wymogami prawa.

    2.4.2. Dane produktu, użycie produktu oraz historia serwisu i wsparcia technicznego 

    Są to informacje o posiadanych przez użytkownika produktach lub rozwiązaniach Canon (takie jak świadczone usługi, aplikacje, model produktu, numer seryjny i data zakupu), sposobach konfiguracji i użytkowania produktów lub rozwiązań Canon (np. konfiguracja i preferencje użytkownika, instalacja i integracja lub inne ustawienia) oraz naszych usługach, a także szczegóły dotyczące klienckich lub zarządzanych usług, posiadanych licencji oraz kontaktów gwarancyjnych i serwisowych z firmą Canon. Czasami informacje te są powiązane z firmą użytkownika, ale w pozostałych sytuacjach muszą być powiązane osobiście z użytkownikiem (na przykład nasi klienci będący profesjonalnymi fotografami).

    Niektóre z informacji w tej kategorii nie kwalifikują się jako dane osobowe, ale zastosujemy wszelkie niezbędne środki, aby zapewnić ochronę prywatności również tych informacji. Będziemy przetwarzać te dane w celu:

    • dostarczania bardziej przydatnych informacji, bardziej odpowiednich treści i ofert oraz najnowszych wiadomości o naszych produktach, rozwiązaniach, usługach i wydarzeniach: na przykład spersonalizowane i pomocne informacje, takie jak porady i wskazówki ekspertów, zasoby szkoleniowe, aktualizacje oprogramowania, podręczniki instalacji lub użytkowania czy szczegółowe informacje na temat odpowiednich kursów szkoleniowych;
    • dostarczania, oferowania, chronienia i doskonalenia produktów oraz usług firmy, a także opracowywania nowych produktów i usług: zrozumienie, w jaki sposób nasi klienci korzystają z naszych produktów, pomaga nam zidentyfikować funkcje, które musimy ulepszyć lub dodać do przyszłych produktów;
    • rozwiązywania potencjalnych problemów użytkownika z produktami i usługami firmy Canon:
      • potrzebujemy danych dot. produktu użytkownika, aby móc skuteczniej rozwiązywać problemy związane z zapytaniami użytkownika i przekazywać mu informacje na temat jego produktu Canon.
      • Znajomość systemu operacyjnego użytkownika umożliwia nam skuteczniejsze rozwiązywanie problemów związanych z zapytaniem użytkownika, na przykład poprzez przekazanie użytkownikowi informacji na temat pobrania odpowiednich sterowników.
      • Wykorzystamy te informacje do dokonania oceny tego, czy produkt Canon użytkownika kwalifikuje się do objęcia gwarancją.

    2.5. Realizacja zamówień 

    Aby obsługiwać firmę użytkownika i realizować umowę o świadczenie usług, możemy być zmuszeni do gromadzenia danych osobowych w celu organizowania napraw, obsługi zamówień i świadczenia usług. Wymaga to umówienia się na spotkanie, więc konieczne będzie uzyskanie danych kontaktowych jednej z osób w firmie użytkownika. Przykłady:

    • kiedy użytkownik wykonuje połączenie w celu zorganizowania naprawy lub serwisu;
    • kiedy użytkownik wypełnia przesłany przez nas formularz dotyczący jednego z naszych produktów, w tym w wersji online;
    • dostarczanie informacji o usługach zarządzania, takich jak raportowanie, użytkowanie i wykorzystanie;
    • identyfikacja tożsamości w celu weryfikacji pod kątem AML/KYC;
    • gdy wykryjemy problemy z oprogramowaniem lub sprzętem firmy Canon, o których musimy z porozmawiać z użytkownikiem, a także
    • kiedy użytkownik umawia wizytę stacjonarną lub odbiór sprzętu.

    Kiedy musimy przeprowadzić operacje techniczne na infrastrukturze IT użytkownika, możemy mieć dostęp do danych osobowych przechowywanych przez jego firmę. Kiedy korzystamy z usług stron trzecich do naszych działań związanych z realizacją zobowiązań, wybieramy zaufanych partnerów, którzy wyznają te same wartości, co my.

    W zależności od funkcji użytkownika możemy potrzebować jego danych do kontaktu w sprawie dostępności usług online (na przykład aktualizacji dotyczących okresowej konserwacji) lub zmian w tych usługach.

    2.6. Poszukiwanie nowych klientów 

    Aby oferować nasze produkty i usługi innym potencjalnie zainteresowanym stronom, czasami pozyskujemy dane kontaktowe użytkowników od naszych partnerów z branży, a także od organizacji zawodowych, które przekazują te informacje przedsiębiorstwom. Gdy uzyskujemy dane kontaktowe w ten sposób, dbamy o to, aby nie były one objęte żadną krajową usługą zastrzegania danych.

    2.7. Wysyłanie ankiet i wykorzystywanie wyników do poprawy naszych produktów i usług 

    Firma Canon i jej partnerzy okazjonalnie wysyłają klientom ankiety i formularze opinii. Jeśli użytkownik poda swoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe, możemy je wykorzystać, aby odpowiedzieć na wszelkie opinie, przekazać informacje, które naszym zdaniem będą dla niego interesujące, a także dodać go do naszej marketingowej bazy danych (można z tego zrezygnować podczas wypełniania ankiety).

    Jeśli jest to dozwolone, nasi partnerzy mogą decydować o sposobie wykorzystywania danych użytkownika w swoich ankietach. W takim przypadku firma Canon nie ma kontroli nad wykorzystaniem danych osobowych użytkownika i nie podlega on już postanowieniom tej informacji o ochronie prywatności. Prosimy o zapoznanie się z zasadami ochrony prywatności obowiązującymi u tych partnerów w celu uzyskania dodatkowych informacji na temat praktyk w zakresie prywatności lub instrukcji dotyczących rezygnacji z subskrypcji.

    2.8. Informacje dotyczące zakupów 

    Prowadzimy dokumentację dotyczącą towarów i usług kupowanych za pośrednictwem usług firmy Canon. Pomaga nam to dostarczać, oferować, chronić i doskonalić produkty oraz usługi, a także opracowywać nowe. Wysyłamy także ważne powiadomienia, takie jak komunikaty na temat zakupów lub zmian naszych warunków i zasad:

    2.9. Informacje dotyczące płatności 

    Nie przetwarzamy ani nie przechowujemy danych bankowych ani danych karty kredytowej/debetowej użytkownika użytych przy zakupie towarów i usług za pośrednictwem usług firmy Canon. Płatności za zakupy są realizowane za pośrednictwem platform płatniczych innych firm, które nie udostępniają danych bankowych firmie Canon.

    2.10. Pliki cookie i inne technologie 

    Pliki cookie i podobne technologie (np. obrazy web beacon) są niewielkimi zbiorami informacji służącymi do przechowywania danych technicznych lub osobowych, identyfikacji użytkowników usługi i obsługi określonych funkcji. Więcej informacji na temat plików cookie używanych przez nasze usługi i sposobu ich odrzucania można znaleźć w zasadach dotyczących plików cookie, mających zastosowanie do każdej z usług, do których dostęp można uzyskać poprzez stronę główną naszych witryn internetowych lub odpowiednią sekcję naszych aplikacji.

    2.11. Wymagania prawne i regulacyjne oraz inne cele biznesowe 

    Czasami musimy przetwarzać dane osobowe użytkownika, aby zachować zgodność z obowiązującymi przepisami i regulacjami – na przykład wtedy, gdy mamy obowiązek zgłosić podejrzenie oszustwa.

    Mogą również istnieć inne cele biznesowe związane z przetwarzaniem informacji, w tym negocjowanie, zawieranie i wykonywanie umów, zarządzanie kontami i dokumentacją, wspieranie działań związanych z odpowiedzialnością społeczną przedsiębiorstw, dochodzenia prawne, regulacyjne i wewnętrzne.

      Przejdź do góry strzałka w górę

    3. Podstawa prawna wykorzystywania danych osobowych 

    Firma Canon przetwarza dane osobowe tylko wtedy, gdy ma do tego podstawę prawną.

    Podstawa prawna będzie zależeć od tego, dla którego z powyższych celów zgromadziliśmy i wykorzystujemy dane osobowe użytkownika. Niemal w każdym przypadku zastosowanie będzie mieć jedna z podanych poniżej podstaw prawnych:

    • Uzasadnione interesy biznesowe firmy Canon: firma Canon musi zrozumieć swoich klientów, promować swoje towary, produkty i usługi oraz skutecznie działać jako międzynarodowy dostawca usług IT i producent urządzeń do przetwarzania obrazu, fotografii, produktów oraz rozwiązań i usług do zarządzania informacjami i dokumentami. Więcej informacji można znaleźć w punkcie 3.1 poniżej.
    • Wykonanie umowy z firmą użytkownika: w przypadku zamówienia od nas produktów lub usług, w ramach którego musimy wykorzystać dane kontaktowe w celu obsługi zamówienia oraz dostarczenia produktów lub usług.
    • Zgodność z przepisami prawa: gdy firma Canon podlega obowiązkowi prawnemu i musi wykorzystać dane osobowe w celu wypełnienia tego obowiązku.
    • Zgoda: np. w przypadku dobrowolnego podania nam danych w celu wzięcia udziału w konkursie. Aktualnie zgodę można wycofać w dowolnym momencie na stronie internetowej Canon Europe dotyczącej prywatności.

    3.1 Prawnie uzasadniony interes 

    Uzasadnione interesy firmy Canon obejmują okoliczności, w których firma Canon musi szczegółowo poznać swoich klientów, aby mogła tworzyć i publikować nowe produkty i usługi oraz oferować klientom lepszy poziom obsługi. Przykładowo:

    • na tej podstawie prawnej przeprowadzamy analizy, ponieważ są one niezbędne do zapewnienia spersonalizowanej obsługi, a także doskonalenia, utrzymywania produktów i usług oraz zarządzania nimi w sposób, który spełnia oczekiwania użytkownika jako klienta.
    • Wykorzystujemy dane użytkownika, abyśmy mogli lepiej wspierać jego organizację oraz utrzymywać produkty i usługi, z których korzysta.
    • Używamy technologii zarządzania potencjalnymi klientami i kampaniami, aby analizować sposób, w jaki nasi klienci wchodzą z nami w interakcje, i zapewniać użytkownikom bardziej adekwatne i interesujące treści.
    • Angażujemy się w rozwój produktów, aby ulepszać własne produkty i usługi, a w ramach tego procesu wykorzystujemy opinie z ankiet i innych miejsc.
    • Podobnie jak większość firm, gdy jest to dozwolone, wprowadzamy na rynek nowe produkty i usługi, które naszym zdaniem mogą zainteresować użytkowników, ale zawsze umożliwiamy rezygnację z subskrypcji.

      Przejdź do góry strzałka w górę

    4. Sposób udostępniania przez nas danych użytkowników 

    4.1. W obrębie firmy Canon 

    Ograniczamy dostęp do danych osobowych do pracowników z naszej grupy firm, którzy muszą znać określone informacje. Na przykład możemy przekazywać dane osobowe, które zbieramy na temat użytkownika, naszym lokalnym firmom handlowym lub lokalnym centrom serwisowym w celu świadczenia usług w miejscu zamieszkania użytkownika.

    4.2. Poza firmę Canon, naszym partnerom i stronom trzecim 

    Z wyjątkiem przypadków opisanych w niniejszej informacji lub w przypadku wyrażenia zgody przez użytkownika dane osobowe przetwarzane podczas korzystania z naszych usług nie będą udostępniane ani ujawniane innym osobom czy firmom – innym niż spółki z grupy Canon – na ich własny użytek.

    Możemy ujawniać dane osobowe użytkownika następującym stronom trzecim, między innymi w celach tutaj opisanych:

    • dostawcom lub zleceniobiorcom, z którymi łączy nas relacja biznesowa i którzy dostarczają nam produkty i usługi, abyśmy mogli świadczyć nasze usługi klientom (takie jak magazynowanie i dostawa, partnerzy w zakresie konserwacji i serwisu, rozwój oprogramowania, hosting i zarządzanie witryną internetową);
    • zewnętrznym usługodawcom, którzy realizują kampanie marketingowe, pozyskują potencjalnych klientów lub przeprowadzają ankiety wśród klientów w naszym imieniu;
    • firmom obsługującym płatności, agencjom obsługującym informacje kredytowe i dostawcom usług wykrywania oszustw w celu przetwarzania płatności i (w razie potrzeby) wykrycia oszustwa;
    • naszym doradcom zawodowym i prawnym w celu uzyskania porad handlowych, finansowych lub prawnych;
    • w przypadku sprzedaży jakichkolwiek aktywów biznesowych dane osobowe mogą zostać ujawnione potencjalnemu nabywcy; w takich okolicznościach podejmujemy uzasadnione działania, aby związać nabywcę warunkami niniejszej informacji o ochronie prywatności;
    • w wyjątkowych okolicznościach dane osobowe mogą być udostępniane stronom trzecim, takim jak policja i organy regulacyjne, w celu ochrony naszych praw, własności lub bezpieczeństwa naszych klientów, personelu i aktywów;
    • możemy również ujawnić dane osobowe użytkownika, jeśli jest to konieczne do wypełnienia obowiązku prawnego w dowolnej jurysdykcji, w tym w sytuacji, gdy obowiązek taki powstaje w wyniku naszego dobrowolnego działania lub decyzji (np. decyzji o prowadzeniu działalności w danym kraju lub decyzji powiązanej).

      Przejdź do góry strzałka w górę

    5. Sposób ochrony danych użytkowników 

    Dane osobowe użytkownika są przechowywane na odpowiednio zabezpieczonych serwerach i nie są przetwarzane w żadnych innych celach niż te określone w niniejszej informacji o ochronie prywatności. Serwery używane przez firmę Canon do przechowywania tych danych są dostępne wyłącznie dla upoważnionego personelu, a firma Canon zapewnia stosowanie w nich odpowiednich zabezpieczeń.

    Niestety transmisja danych przez Internet ani żaden system przechowywania danych nie gwarantuje 100% bezpieczeństwa. Jeśli użytkownik ma powody, by sądzić, że jego interakcja z nami nie jest bezpieczna (na przykład, jeśli uważa, że bezpieczeństwo któregokolwiek konta w naszych systemach zostało naruszone), natychmiast powinien powiadomić nas o problemie, kontaktując się z nami za pomocą danych kontaktowych podanych poniżej.

    Korzystamy z usług dostawców i usługodawców z całego świata. W związku z tym dane osobowe użytkownika mogą być przetwarzane poza krajem jego zamieszkania – w tym poza Europą, w krajach, w których mogą obowiązywać mniej restrykcyjne przepisy w odniesieniu do danych osobowych niż w przypadku prawa lokalnego. Jeśli przekazujemy dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy, do kraju, który zapewnia niższy standard ochrony prawnej danych osobowych, dbamy o to, aby prawa do prywatności były chronione przez odpowiednie zabezpieczenia, w szczególności poprzez zastosowanie standardowych klauzul umownych UE. Prosimy o kontakt w przypadku zainteresowania dodatkowymi informacjami na temat tych zabezpieczeń.

    Przejdź do góry strzałka w górę

    6. Komunikacja marketingowa 

    Firma Canon lub inne spółki z grupy Canon mogą wykorzystywać dane osobowe użytkownika do celów marketingowych oraz do informowania go o innych produktach i usługach, które zdaniem firmy Canon mogą zainteresować użytkownika lub jego firmę. Użytkownik może określić, czy chce otrzymywać takie informacje, zaznaczając odpowiednie pole w naszych formularzach lub podając nam swoje preferencje podczas kontaktu osobistego.

    Użytkownik może zrezygnować z otrzymywania takich informacji w dowolnym czasie z poziomu odpowiedniego centrum preferencji lub za pomocą łącza/mechanizmu udostępnionego w stosownej korespondencji. Jeśli użytkownik zrezygnuje z otrzymywania materiałów marketingowych, powinien pamiętać, że nadal możemy kontaktować się z nim w dowolnym momencie w celu przekazania komunikatów obsługowych (na przykład w celu potwierdzenia złożonego zamówienia lub potwierdzenia szczegółów dostawy).

    Przejdź do góry strzałka w górę

    7. Sposób egzekwowania praw przez użytkowników 

    W niektórych jurysdykcjach użytkownikowi przysługuje prawo do dostępu, poprawiania, aktualizowania, ograniczania, otrzymywania możliwej do odczytu przez urządzenie kopii swoich danych osobowych lub usuwania swoich danych, jak również wszelkie inne prawa obowiązujące w jego jurysdykcji. Użytkownik może skorzystać z tych praw na naszej stronie dotyczącej prywatności Canon Europe, klikając łącze podane w naszych elektronicznych wiadomościach komunikacyjnych lub uzyskując dostęp do odpowiedniej sekcji witryn internetowych lub aplikacji firmy Canon, albo kontaktując się z nami przy użyciu danych kontaktowych podanych na końcu niniejszej informacji.

    Usuniemy dane osobowe użytkownika, gdy nie będą one już potrzebne w celach, dla których zostały pierwotnie zgromadzone.

    Użytkownik ma też prawo sprzeciwić się wykorzystywaniu swoich danych osobowych do określonych celów, w tym do wysyłania mu materiałów marketingowych. Więcej informacji na temat rezygnacji z działań marketingowych można znaleźć w sekcji „Komunikacja marketingowa” powyżej.

    Spełnimy wszelkie żądania dotyczące praw użytkownika zgodnie z obowiązującym prawem. Należy jednak pamiętać, że istnieje szereg ograniczeń dotyczących tych praw i mogą zaistnieć okoliczności, w których nie będziemy w stanie spełnić żądania użytkownika. Aby złożyć żądanie dotyczące danych osobowych, zadać jakiekolwiek pytania bądź wyrazić wątpliwości dotyczące swoich danych osobowych, użytkownik powinien skontaktować się z nami, korzystając z poniższych danych. Użytkownik może też zgłosić swoje obawy lokalnemu organowi ds. ochrony danych.

    Przejdź do góry strzałka w górę

    8. Przechowywanie danych użytkowników 

    Firma Canon będzie przechowywać dane osobowe użytkownika tak długo, jak będą potrzebne do celów określonych w punkcie 2 niniejszej informacji o ochronie prywatności oraz zgodnie z wszelkimi okresami przechowywania wymaganymi przez obowiązujące prawo oraz maksymalnymi okresami przechowywania. W przypadku większości jurysdykcji ten okres nie przekracza 6 lat. Przykład: jeśli użytkownik dokona u nas zakupu, będziemy przechowywać informacje dotyczące tego zakupu przez okres niezbędny do wystawienia faktury oraz do realizacji celów podatkowych i gwarancyjnych. Możemy również zachować rejestr korespondencji z użytkownikiem (np. jeśli złoży on skargę dotyczącą produktu lub naszych usług) tak długo, jak jest to konieczne do własnej ochrony przed roszczeniem prawnym. Jeżeli przechowywanie danych osobowych użytkownika nie będzie konieczne, usuniemy je. Należy pamiętać, że jeśli użytkownik zrezygnuje z otrzymywania naszej komunikacji marketingowej, będziemy przechowywać informacje dotyczące komunikacji z nim, aby zapobiec wysyłaniu komunikacji marketingowej w przyszłości.

    Firma Canon nie usunie danych osobowych użytkownika w sytuacji, gdy będą one dotyczyć aktywnej relacji lub produktu albo usługi, które zostały przez niego jednoznacznie zamówione (np. niedawny zakup dokonany za pośrednictwem usług Canon).

    Przejdź do góry strzałka w górę

    9. Zobowiązania użytkowników 

    Użytkownik gwarantuje rzetelność informacji przekazywanych w ramach świadczonych usług. Wszystkie dane wysyłane przez użytkownika do firmy Canon muszą być zgodne z prawdą, dokładne i aktualne. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za dokładność, aktualność i zgodność swoich danych z tą zasadą.

    Przejdź do góry strzałka w górę

    10. Zmiany w informacji o ochronie prywatności 

    Będziemy aktualizować naszą informację dotyczącą ochrony prywatności w celu niezwłocznego informowania użytkownika o działaniach firmy Canon w zakresie przetwarzania danych. Nie będziemy wykonywać żadnych operacji w zakresie przetwarzania danych, które mogą narazić dane osobowe użytkownika na ryzyko, a w stosownych przypadkach uzyskamy wyraźną zgodę użytkownika na zabezpieczenie jego prawa do prywatności. Będziemy przekazywać użytkownikowi aktualne informacje na temat wszelkich zmian w tej informacji o ochronie prywatności za pośrednictwem usług. Będziemy także korzystać z wszelkich, zapewnionych przez użytkownika metod komunikacji w celu informowania o ważnych zmianach w tej informacji o ochrony prywatności. Jeśli użytkownik będzie nadal korzystał z usług po jednoznacznym powiadomieniu go o aktualizacji informacji o ochronie prywatności, oznacza to, że akceptuje zaktualizowane warunki.

    Przejdź do góry strzałka w górę

    11. Kontakt z firmą Canon 

    W przypadku jakichkolwiek pytań lub uwag dotyczących niniejszej informacji o ochronie prywatności prosimy o kontakt z regionalnym biurem firmy Canon, którego dane można znaleźć na stronie Kontakt w naszej witrynie internetowej, lub bezpośrednio z europejskim inspektorem ochrony danych pod adresem DataProtectionOfficer@Canon-Europe.com.

    Mamy nadzieję, że firma Canon będzie w stanie rozwiązać wszelkie wątpliwości. W przypadku braku zadowalającego rozwiązania użytkownik może zgłosić swoje obawy lokalnemu organowi ds. ochrony danych.

    Przejdź do góry strzałka w górę

    Definicja firmy Canon

    W informacji o ochronie prywatności „Canon” oznacza firmę Canon Europa N.V i jej podmioty stowarzyszone, określane w niniejszej informacji jako „my”, „nas”, „nasz” lub „Canon”.

    Ostatnia modyfikacja: 7.05.2018

    Wersja: 1.0